ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ


powered by Agones.gr - livescore

Διαχείριση παικτών
Διαχείριση παικτών   Η καλή υσική κατάσταση και η γνώση των τεχνικοτακτικών κομματιών είναι σημαντικοί παράγοντες για έναν αθλητή. Βλέπουμε ωστόσο περιπτώσεις που ενώ ο αθλητής είναι πολύ καλά προετοιμασμένος σωματικά δεν μπορεί να αποδώσει λόγω ψυχολογικών
παραγόντων.
Τι είναι το Mental Training
Η προπόνηση του μυαλού [mental training] βοηθά στη μεγιστοποίηση της
απόδοσης του αθλητή [peak performance] προσπερνώντας τα νοητικά εμπόδια που
μπορεί να είναι οι αρνητικές σκέψεις, ο 
Η καλή υσική κατάσταση και η γνώση των τεχνικοτακτικών κομματιών [physical
training] είναι σημαντικοί παράγοντες για έναν αθλητή. Βλέπουμε ωστόσο
περιπτώσεις που ενώ ο αθλητής είναι.
πολύ καλά προετοιμασμένος σωματικά δεν μπορεί να αποδώσει λόγω ψυχολογικών
παραγόντων [όπως, αρνητικές σκέψεις, μειωμένη αυτοπεποίθηση, έλλειψη
συγκέντρωσης].
Τι είναι το Mental Training
Η προπόνηση του μυαλού [mental training] βοηθά στη μεγιστοποίηση της
απόδοσης του αθλητή [peak performance] προσπερνώντας τα νοητικά εμπόδια που
μπορεί να είναι οι αρνητικές σκέψεις, ο φόβος αποτυχίας, οι αυξημένες
προσδοκίες, η δυσκολία συναισθηματικού ελέγχου ή η δυσκολία συγκέντρωσης.
Το Mental Training έρχεται να συμπληρώσει κα να λειτουργήσει συνεργατικά με
το Physical Training με στόχο την παράλληλη ανάπτυξη σωματικών και
ψυχολογικών δεξιοτήτων, ιδίως από μικρές ηλικίες. Μέσα από αυτή την
διαδικασία οι αθλητές παράλληλα με τη μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης
αναπτύσσουν συναισθηματική νοημοσύνη [Emotional Intelligenceή EQ, D.
Goleman] και δεξιότητες ζωής [life skills].Το MentalTraining αφορά όχι μόνο
τους αθλητές αλλά επίσης το προπονητικό teamκαι τους γονείς.
Το Mental Training δεν είναι μόνο για..
Ø  αθλητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες
Ø  αθλητές – ελίτ /υψηλού επιπέδου
Ø  να ‘σβήσουν’ μαγικά και γρήγορα ένα έντονο «πρόβλημα»
Σύμφωνα με έρευνες [Cox, 2002] τα παιδιά συμμετέχουν στον αθλητισμό γιατί
περνάνε καλά, τους δίνει ευχαρίστηση. Όταν η ευχαρίστηση σταματά, σταματάνε
και τον αθλητισμό; Και με τι συνδέεται αυτή η έλλειψη ικανοποίησης;
Φαντάσου τη σκηνή μετά τον αγώνα: «Ο μπαμπάς λέει: ‘δεν πειράζει, θα
μπορούσες και καλύτερα, πάμε γερά για τον επόμενο αγώνα’. Αλλά δεν με κοιτά
στα μάτια, στο αυτοκίνητο δεν μιλά».
Φαντάσου τώρα αυτή η σκηνή μετά τον αγώνα: «Ο μπαμπάς και η μαμά χαμογελάνε
και χειροκροτάνε όταν βγαίνουμε από το γήπεδο. Με αγκαλιάζει ο μπαμπάς
σφιχτά και μου λέει ‘μπράβο παιχταρά μου, είμαι πολύ περήφανος για σενα!’».
Τι ρόλο παίζουν οι προσδοκίες
Αρκετές φορές άλλα λέμε, άλλα νιώθουμε και άλλα προσπαθούμε να δείξουμε τα
παιδιά ωστόσο έχουν αρκετά αναπτυγμένες συναισθηματικές κεραίες και
καταλαβαίνουν αυτές τις διαφορές. Μετά από ένα αποτέλεσμα ενός αγώνα [νίκη
ή ήττα] έχεις σκεφτεί τη συμπεριφορά σου λεκτική και μη λεκτική προς το
παιδί-αθλητή;
Αν όντως έχουμε το θάρρος να παραδεχθούμε -πρώτα στον εαυτό μας-ότι η
γλώσσα του σώματος μας στέλνει άλλα μηνύματα και ότι υπερβάλλουμε στις
αντιδράσεις μας τότε θα μπορούμε να δούμε πιο καθαρά ότι σε αυτό συμβάλλουν
οι προσδοκίες που έχουμε είτε για το παιδί-αθλητή είτε για τον εαυτό μας
[όπως, ανεκπλήρωτα αθλητικά όνειρα]. Αυτές οι προσδοκίες δίνουν την αίσθηση
στον αθλητή ενδεικτικά ότι «με αγαπάνε όταν νικάω» και συνδέονται με
εμφάνιση άγχους, πίεσης, θυμού, χαμηλής αυτοεκτίμησης, υπερπροπόνησης
[overtraining] ή εγκατάλειψης του αθλητισμού [dropout].
Ενδεικτικές προτάσεις για προπονητές [coaches]
1.      Δώσε σημασία στην ψυχοσύνθεση του αθλητή και στις ατομικές διαφορές
-          Μίλα στον αθλητή σου αναφέροντας τον όνομα του.
-          Προτίμησε εκτός από τις ομαδικές συναντήσεις και την 1-1 ιδίως
σε πιο κλειστούς αθλητές.
-          Δώσε συγκεκριμένη ανατροφοδότηση [feedback] δηλαδή μπορείς να
πεις «μπράβο για την ωραία πάσα που έκανες στο συμπαίχτη σου» και όχι απλά
μπράβο.
-          Χρησιμοποίησε την τεχνική σάντουιτς στην επικοινωνία σας δηλαδή
για να βελτιώσει κάτι ο αθλητής σου φρόντισε να το φτιάξεις με την εξής
αναλογία θετικό σχόλιο-αρνητικό που θέλεις να βελτιώσει-θετικό σχόλιο
ενδεικτικά «μου αρέσει η ντρίμπλα σου ωστόσο δοκίμασε λίγο πιο χαμηλά
[control dribble] τη στάση του σώματος σου, πιστεύω ότι θα βελτιωθείς ακόμη
πιο πολύ»
-          Δώσε σημασία στη γλώσσα του σώματος.

2.      Καλλιέργησε την ενσυνείδητη [mindfulness]στάση σου
Πώς; Μπορείς να διαβάσεις σε αυτό το άρθρο πιο αναλυτικά
http://www.coachbasketball.gr/2013/06/mindfulness-psixologia-proponiti.html
Ενδεικτικές προτάσεις για γονείς [parents]
1.      Αναγνώρισε και απομόνωσε τις δικές σου προσδοκίες απο αυτές του
παιδιού-αθλητή: μπορείς να κάνεις μια συζήτηση μαζί του για να ακούσεις
τους δικούς του στόχους και προσδοκίες. Εφόσον έρχονται σε αντίθεση
αναρωτήσου πόσο σε ενοχλεί και πώς μπορείς να κρατήσεις απόσταση χωρίς να
τον πιέζεις να ενστερνιστεί τις δικές σου.
2.      Η συμπεριφορά σου κατά τη διάρκεια των προπονήσεων ή του αγώνα
είναι παράδειγμα για τον αθλητή συνεπώς σκέψου τι μπορεί να μιμηθεί από
σενα.
3.      Για να ενισχύσεις την επικοινωνία σας και την παρακίνηση του για
τον αθλητισμό είναι σημαντικό να αποφύγεις να κάνεις ερωτήσεις ή σχόλια για
τον αγώνα ή τις προπονήσεις αμέσως μετά τη λήξη του μέσα στο αυτοκίνητο.
Προτίμησε να τον ρωτήσεις τι καινούριο έμαθε, τι πιστεύει ότι βελτίωσε και
τι ήταν αυτό που είχε σήμερα ο αγώνας που τον έκανε να περάσει καλά ή να το
ευχαριστηθεί.


Ευφροσύνη Μήτσιου
Ψυχολόγος
 
Hμερομηνία : 25/2/2016

 
 
© Α.Ο ΚΟΛΟΣΣΟΣ ΡΟΔΟΥ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ | ΓΡΑΦΕΙΑ: ΓΗΠΕΔΟ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΒΡΟΥΧΟΥ (ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ) | ΤΗΛ. 22410 22261 | ΤΗΛ./ΦΑΞ. 22410 31843 | email:info@kolossosao.gr